راهنمای انتخاب بخاری قالیشویی | هیتر قالیشویی | کوره هوای گرم قالیشویی | هیتر کارگاه قالیشویی | جت هیتر قالیشویی | هیتر خشک کن فرش

  • ۱۵۶
راهنمای انتخاب بخاری قالیشویی | هیتر قالیشویی | کوره هوای گرم قالیشویی | هیتر کارگاه قالیشویی | جت هیتر قالیشویی | هیتر خشک کن فرش

کارگاه قالیشویی

فرش نیز مانند دیگر کالا ها نیاز به تعمیر و تمیزی دارد .امروزه شستشوی فرش و قالیچه  بیشتردر مکانی که  قالیشویی نام دارد انجام می شود .  با نزدیک شدن به روز های آخر سال و دم عید سفارش قالیشویی  ها بیشتر  میشود. مدیر قالیشویی برای ارتقای کسب و کار خود و رقابت با رقبا باید تلاش کند.

آنچه در ادامه میخوانید:

  • آشنایی با محیط گرمخانه قالیشویی
  • ویژگی سیستم گرمایشی خوب در گرمخانه قالیشویی چیست؟
  • ویژگی سیستم های گرمایشی گرمخانه قالیشویی؟
  • معرفی انواع سیستم های گرمایشی قالیشویی
  • مقایسه سیستم های گرمایشی گرمخانه قالیشویی

جهت موفقیت در کسب وکار قالیشویی  باید سفارش و رضایت مشتری  بیشتری داشته باشید. افزایش سفارش و رضایت به درست انجام دادن کارتان بستگی دارد.عوامل بسیاری در موفقیت دخیل هستن از جمله خوش برخورد بودن ، تحویل به موقع ،هزینه مناسب شستشو فرش، از همه مهمتر تمیزی فرش می باشد.

مهمترین کاری که در تمیزشدن فرش باید در نظر گرفت:

اگر فرش مشکل پاره گی داشته باشد باید رفوگری انجام شود تا  در هنگام شستن فرش پاره نشود در مرحله بعد در شستن فرش باید جنس فرش را شناخت تا هنگام استفاده از مواد شوینده ترکیب رنگ فرش ها با هم قاطی نشود . بعد با استفاده از دستگاه  آب فرش خوب گرفته شود اما در آخرین مرحله که مهمترین مرحله می باشد خشک کردن اصولی فرش  می باشد در بعضی از قالیشویی ها خشک کردن فرش زیر آفتاب در فضای باز انجام می شود که این کار اشتباهی می باشدو عمر فرش را پایین می آورد.و تعداد مشتری ناراضی از خود را بیشتر می کنند. بهترین روش خشک کردن فرش استفاده از گرمخانه و خشک کردن در محیط بسته می باشد.


گرمخانه قالیشویی

گرمخانه محلی است که وظیفه خشک کردن فرش را به عهده دارد. مزیت گرمخانه خوب و پیشرفته  استفاده از دستگاه های که بتواند فرش را به خوبی خشک کند و رطوبت درون فرش باقی نگذارد و همچنین از زرد شدن ریشه فرش جلوگیری کند. می باشد.مناسب ترین سیستم گرمایشی  که فضای گرمخانه را خشک می کند انواع جت هیترگازی ،جت هیتر برقی،جت هیتر گازوئیلی دود کش دار،هیتر کابینتی یا کوره هوای گرم می باشد.


ویژگی سیستم گرمایشی گرمخانه قالیشویی :

جابه جایی راحت در فضای گرمخانه

افزایش سریع دما و انتقال گرما مابین فرش ها

داشتن ترموستات محیطی که از خطرات احتمالی جلوگیری می کند

فضای گرمخانه را زیاد اشغال نکند

مناسب برای متراژ گرمخانه قالیشویی

راندمان حرارتی بالا


همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم در گرمخانه قالیشویی معمولا گرمایش یکی از این چهار مدل بخاری قالیشویی را میتوان استفاده کرد.

انواع بخاری قالیشویی:

  1. هیتر کابینتی
  2. جت هیتر برقی
  3. جت هیتر گازی
  4. جت هیتر گازوئیلی

کاربرد کوره هوای گرم قالیشویی:

 معمولا کوره هوای گرم  را به نام های هیتر کابینتی ،هیتر مشعل دار،هیتر فن دار می شناسند طراحی و تولید این مدل هیتر براساس استاندراد های ملی انجام می شود. هیتر کابینتی دارای فن پایین زن و بالا زن می باشد.می توانید این  دستگاه را داخل فضای گرمخانه قالیشویی قرار دهید یا بیرون از گرمخانه قرار داده و به وسیله کانال کشی گرما را درون گرمخانه انتقال دهید گرمای این دستگاه به حدی می باشد که بدون آسیب رساندن به بافت فرش به طور کامل فرش را خشک می کند


کاربرد جت هیتر برقی :

جت هیتر برقی را به علت وزن مناسب میتوانید در همه نقاط گرمخانه قرار دهید  و از گرمای حاصل از دستگاه استفاده کنید. این دستگاه باید فاصله مناسبی از فرش داشته باشد تا با پرتاب گرما فضای گرمخانه را گرم کند.گرمای جت هیتر برقی مناسب خشک کردن فرش و قالی و موکت می باشد و دمای محیط را زودتر تغییر می دهد.


کاربرد جت هیتر گازی

جت هیتر گازی را میتوانید به دو صورت در گرمخانه استفاده کنید میتوانید آن را از سقف آویزان کنید یا سفارش دهید برای این دستگاه پایه قرار دهند اما بهترین روش پایه دار کردن جت هیتر گازی می باشد.


کاربرد جت هیتر گازوئیلی

جت هیتر گازوئیلی معمولا به صورت چرخ دار تولید می شود تا به راحتی دستگاه را در گرمخانه قالیشویی حرکت دهید.همچنین باک سوخت به دستگاه نصب می کنند تا قالیشویان مشکل کمبود سوخت در گرمخانه را نداشته باشند




مراحل انتخاب سیستم گرمایش گرمخانه قالیشویی

1:متراژ گرمخانه قالیشویی را در نظر بگیرید

2:نوع سوخت مصرفی بخاری قالیشویی و سوختی که در دسترس دارید

3:مقدار سفارش و تعداد فرش خشک شده در هر دوره

4:قیمت مناسب بخاری قالیشویی


معایب و مزایای بخاری قالیشویی

انواع بخاری قالیشویی

مزایا محدودیت
هیتر کابینتی راندمان حرارتی بالا حجم بالا
جت هیتر برقی راندمان حرارتی بالا ندارد
جت هیتر گازی مصرف بهینه سوخت الزام به سیستم دودکش
جت هیتر گازوئیلی مصرف بهینه سوخت الزام به سیستم دودکش

‼️‼️‼️ تمامی جت هیتر های قالیشویی (به جز جت هیتر برقی) و هیترقالیشویی دودکش دار و بدون دودکش تولید می شود اما به خاطر تهویه هوا و آلایندگی استفاده از بخاری قالیشویی که دودکش دار است پیشنهاد می شود.

هر دستگاه گرمایشی ویژگی منحصر به خود را دارد . اما پیشنهاد ما این است که قبل از خرید دستگاه مناسب گرمخانه قالیشویی اطلاعات لازم را از مشاوره آنلاین استفاده کنید. تا راحت تر بتوانید دستگاه مورد نظر خود را برای متراژ گرمخانه قالیشویی تهیه کنید.



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تماس با مجموعه تی تاک آیکون واتساپ آیکون اینستا